http://www.intangarden.com/malay/

Ahad, 28 September 2014

10th Borneo International Kite Festival (Pesta Layang-Layang) 2014 BINTULU

Pesta layang-Layang diadakan di Bintulu Sarawak, dirasmikan pada 26 Sept 2014 dan berakhir pada 28 Sept 2014. Pesta ini di adakan di tapak kawasan lapangan terbang yang lama. Peserta pesta layang2 ini datang dari pelbagai pelusuk negeri termasuk Kuching, Sibu, Miri, jiran seperti Brunei dan Sabah.

Laman web Rasmi : http://www.borneokite.com






Ini dia salah satu gerbang masuk ke kawasan perta wau, laluan ini terus

membawa pengunjung ke tapak jualan barang2 cenderahati dan gerai-gerai makanan dan minuman. Juga ada acara untuk belajar cara nak buat wau tradisi Malaysia spt wau bulan, wau helang dll, tapi Admin tidak berkesempatan untuk menyertai acara tersebut. 




Macam-macam jenis layang2 di terbangkan untukl tatapan pengunjung, pelbagai jenis binatang, watak kartun dll watak sponge bob pun ader... 



Sebentar tadi, admin ada ternampak satu layanglayang paling tinggi... sayup mata memandang, panjang pulak tu. masing-masing mendongak ke langit mcm tengok superman... 


look its a big bird.... no its superman... nahhhh its just a kite... hehe



Layang-layang ini juga ada dijual kepada pengunjung yang berminat untuk memilikinya, harga pun berpatutan. dari harga serendah RM10 hingga yang berharga ratusan ringgit.




Laman web Rasmi : http://www.borneokite.com

Wallahualam...
Admin...

Tiada ulasan: